Myślę, że jak każdy starannie przygotowujesz wiadomości marketingowe. Zapewne starasz się je formatować w taki sposób, aby przyciągnęły wzrok i zwróciły na siebie uwagę. Przecież chcesz zwrócić uwagę czytelnika, zachęcić go by skorzystał z okazji, kliknął link czy wykonał wezwanie do działania. Czy w czasie tego starannego przygotowywania wiadomości e-mail pomyślałeś o swoim podpisie? W końcu podpis wiadomości e-mail to istotna jej część. Przecież nigdy nie wyślesz wiadomości bez podpisu na końcu wiadomości.
Pytanie brzmi:
Co zrobić, aby zwiększyć ruch, pozyskać potencjalnych klientów lub przyciągnąć więcej obserwujących?
Jeśli te cele nigdy nie przyszły Ci do głowy podczas tworzenia podpisu e-mailowego, czas się zastanowić przed kolejnym wysłanym e-mailem marketingowym. Każda część wiadomości e-mail może pracować dla Ciebie, w tym także podpis. Dotyczy to nawet osobistych wiadomości e-mail.
Jak sprawić, by podpis e-mail pracował dla Ciebie? Nie kończ podpisu wiadomości imieniem i nazwiskiem lub nazwą firmy. Wykorzystaj podpis aby pracował dla Ciebie.
1. Link do Twojej strony internetowej
Umieszczenie linku do Twojej strony w podpisie daje czytelnikom szybki sposób, aby dowiedzieć się więcej o tym, co robisz, Twoich ofertach czy promocjach. Jeśli czytelnik wiadomości trafi na dobrze zaprojektowaną stronę z ciekawą zawartością, istnieje spora szansa, że te kliknięcia w link do Twojej strony będą wracać.
2. Link do strony docelowej lub zasobu do pobrania
Dlaczego nie iść o krok dalej? Podpis wiadomości e-mail to doskonałe miejsce gdzie zamiast po prostu link do swojej strony głównej, dodać link do określonej podstrony docelowej, strony produktu lub określonych materiałów do pobrania. Ułatw znalezienie informacji czytelnikowi Twojego e-maila.
3. Dodaj łącza mediów społecznościowych
Osoby, które otrzymują maile od Ciebie zapewne zechcą śledzić Cię w mediach społecznościowych. Często sprawdzamy osoby z którymi chcemy nawiązać kontakty biznesowe lub po prostu chcemy dodać ich profile do znajomych aby zawsze mieć łatwy dostęp do kontaktu.
W związku z tym warto dołączyć linki do swoich mediów społecznościowych w podpisie wiadomości e-mail. Zaproponuj czytelnikowi link do swojego osobistego profilu lub konta firmowego. Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć.
4. Dołącz swoje zdjęcie
Każde dołączone Twoje zdjęcie dodaje czynnik ludzki Twojej wiadomości. Widok Twojej twarzy, imienia i nazwiska sprawi, że czytelnikowi Twojej wiadomości wydasz się bardziej realny, bardziej prawdziwy. Jeśli nie jesteś wystarczająco zaawansowany, aby stworzyć i zaprojektować swój własny profesjonalny podpis ze zdjęciem, wypróbuj darmowe narzędzie takie jak generator podpisów e-mail, np.: HubSpot.
5. Nie zapomnij przetestować swój nowy podpis wiadomości e-mail
Na koniec sprawdź swój podpis i zobacz jak wygląda i czy działają zawarte w nim linki na różnych platformach. Powinieneś przetestować nowy podpis e-mail na komputerach stacjonarnych i przenośnych oraz urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety.
Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą śledzić, jak radzą sobie wezwania do działania zawarte w podpisie wiadomości e-mail poprzez wykorzystanie narzędzi takich jak: Google Analytics. Przetestuj różne wezwania do działania i sprawdź, które z nich najlepiej pasują do tego konkretnego miejsca w wiadomościach e-maila.
Zwiększ potencjał każdej wysyłanej wiadomości e-maila. Koniecznie dołącz zoptymalizowany podpis wiadomości e-mail u dołu swojej korespondencji. Spraw, że wysłane przez Ciebie wiadomości e-mail nie tylko wyglądają profesjonalnie ale także ułatwiają poznanie Ciebie i kontakt z Tobą.
Jest to również doskonała okazja, aby posunąć się o krok dalej i przyciągnąć dodatkowych potencjalnych klientów lub obserwatorów. Nie przegap tej okazji – zarzuć szerzej swoją sieć i daj zainteresowanym ludziom łatwy sposób na nawiązanie kontaktu, co ostatecznie przyniesie korzyść Twojej firmie.
Jeżeli nadal masz problem ze stworzeniem odpowiedniego podpisu wiadomości e-mail lub potrzebujesz kompleksowe rozwiązanie dla Twojej firmy, zapraszam do kontaktu.
Bardzo przydatny artykuł. Wiele informacji wartych zastosowania!